Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pravčická brána, Kamenické soutěsky - fotoblog z Českého Švýcarska

Kam chodí Češi o víkendu do přírody, nebo na túry? Rozhodně ne do Národního parku České Švýcarsko, tedy alespoň v sobotu 3.10. jsem potkal v tomto krásném koutě České republiky cca 90% německy hovořících turistů. Nutno říct, že výlet do Českého Švýcarska se vyplatí, a proto jej vřele českým spoluobčanům doporučuji.

Zhruba 2 hodiny jízdy autem severně od Prahy se nachází Hřensko, což je místo, ze kterého se nejčastěji vstupuje do Národnícho parku České Švýcarsko. To je známé především největší přirozenou skalní bránou v Evropě - Pravčickou bránou. Dalším lákadlem je Gabrielina stezka, vedoucí po vrstevnici podél skal a skýtající krásné výhledy do krajiny. V neposlední řadě je potřeba zmínit taktéž známé Kamenické soutěsky, které nabízejí turistům možnost svést se na pramicích a obohatit tak svůj výlet o plavbu na loďkách.

Já jsem zvolil pro svůj výlet velmi častou trasu vedoucí právě po těchto třech místech. Zaparkoval jsem na konci Hřenska, kousek od restaurace Klepáč na hlídaném parkovišti, kde si za celý den vezmou Kč 100,-. Vyrazil jsem po červené, cca 1,5 km po silnici směrem Jetřichovice až k rozcestí Tři prameny. Ze silnice jsem odbočil vlevo na lesní cestu a po červené pokračoval směrem vzhůru cca 2 km, až jsem dorazil k areálu Pravčické brány. Zde je nutno přejít po vysutém můstku a poté zaplatit vstupné, které činilo Kč 75,-. V areálu se nachází restaurace a také 3 vyhlídky a jsou zde taktéž umístěny 2 dalekohledy. Všechny vyhlídky jsou moc pěkné a já doporučuji udělat těch pár kroků a vyšplhat se nahoru, ten výhled za to stojí.

6 km po červené od Pravčické brány se nachází Mezní louka. Těmito 6 km je ohraničena Gabrielina stezka, která vás provede po úbočí místních kopců. Cesta vede podél skal a poskytuje krásné výhledy do krajiny. Mezní louka nabízí občerstvení a zároveň zde jsou turistické informace, nechybí ani velké parkoviště, jedná se totiž o druhý možný vstup k Pravčické bráně. Z Mezní louky můžete jít dvěma směry a to po modré cca 2,5 km, která vás dovede do Divoké soutěsky, kde je kotviště pramic, které vás svezou cca 600m a poté můžete pokračovat po žluté cca 1,5km do Tiché soutěsky. Bohužel je Divoká soutěska dočasně uzavřena, proto jsem zvolil cca 2,5km cestu po zelené, která mě z Mezní louky dovedla na rozcestí Mezní můstek a poté cca po 1km po žluté ke kotvišti pramic v Tiché soutěsce. Podstatná část cesty vede po vedlejší silnici, přes terasu restaurace a poté lesní cestou a schody až říčce Kamenici. Cesta poté vedla podél řeky, zajímavostí byly tunely ve skalách.

V Tiché soutěsce jsem se nalodil na pramici a za vstup jsem zaplatil Kč 75,- za osobu, poté máte možnost jet cca 1km po klidné hladině a užívat si příjemnou cestu a sympatický a vtipný výklad místního lodivoda. Cesta trvala cca 20 minut a po vylodění z pramice to je už jenom 1,5km pohodlné cesty po žluté do Hřenska, do místa odkud jsem ráno zahajoval tuto túru. Poslední pramice odjíždí z Tiché soutěsky směrem do Hřenska v 17:00h. Prodavač "lodních lístků" byl poněkud nevrlý z velkého množství lidí, kteří se mu hromadili v přístavišti, chvíli to vypadalo, že dolů poplaveme, ale nakonec přijelo víc lodí a všechni se dostali dolů.

Z Prahy jsem vyjížděl v 7:45 a cca v 9:50 jsem vycházel, zpět k autu jsem se dostal cca v 17:45 a v Praze jsem byl poté cca v 19:45. Celý výlet mi tedy zabral 12 hodin, z toho 4 hodiny jízda autem. 8 hodin, které jsem strávil cestou, bylo značně prodlouženo tím, že jsem se hodně zastavoval a hodně fotil a hledal ty správné záběry. Pro lidi, kteří si tolik "neujíždějí" na focení bude cesta trvat cca 6-7 hodin. Jedno doporučení pro fotografy, pro focení Pravčické brány bude možná lepší odpoledne, kdy budete mít slunce v zádech. Já jsem tam byl v poledne a slunce jsem měl mírně z boku. Dopoledne budete mít Pravčickou bránu v protisvětlu. Jako tradičně se fotky po rozkliknutí objeví v originální velikosti.

Autor: Petr Čunderlík | pondělí 5.10.2009 9:47 | karma článku: 25,01 | přečteno: 3947x
  • Další články autora

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

Jak můžete kritizovat někoho, kdo nechce válku, ale chce mír? Copak může být požadavek na řešení konfliktu mírovou cestou v něčem špatný? Mohli jsme žít v míru a prosperitě, stačilo jenom obětovat Ukrajinu...

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Politika

Petr Čunderlík

Diagnóza české vlajky na profilu

Rozmohl se nám tu takový nešvar, kdy se česká vlajka až nepříjemně často vyskytuje v profilech všelijakých dezolátů a jiných nedouků, kteří si pletou vlastenectví s nacionalismem a mnohdy i tu naši vlajku s vlajkou jiného státu..

28.7.2022 v 11:03 | Karma: 25,78 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Kolocovy: Zneužívání "metoo" na český způsob

Někteří lidé si prostě myslí, že když si načmárají na ruce heslo "metoo", tak se tím automaticky legalizují jako oběť sexuálního zneužívání a násilí, ať se jim přihodilo cokoliv.

19.1.2021 v 10:39 | Karma: 40,64 | Přečteno: 2100x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

Keňa! Můj druhý domov, srdce Afriky a místo, kam se vždy rád vracím. Žluté pláně Masai Mary, červená zem v Tsavu a majestátní Kilimandžáro v parku Amboseli spolehlivě rozbuší mé srdce. Afriko, má velká lásko, zase jsem doma!

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91 | Přečteno: 1253x | Diskuse| Fotoblogy

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

Jaro se pomalu chýlí ke konci a vládu bude přebírat léto, proto je myslím si vhodný okamžik se podívat, jaké to jaro letos bylo. Krom jiného jsem si konečně našel čas na českou přírodu, kterou jsem tak dlouho zanedbával...

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80 | Přečteno: 1830x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Poslanci mají jednat o zákoníku práce, ANO chce zabránit výpovědi bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  13:45

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Jestli Rusko prolomí frontu, můžeme na Ukrajinu vyslat vojáky, zopakoval Macron

2. května 2024  13:18,  aktualizováno  13:34

Francouzský prezident Emmanuel Macron opět připustil možnost vyslání západních pozemních jednotek...

  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer